Według raportu „CROSS BORDER eCOMMERCE – szansa czy zagrożenie?”
przygotowanym przez Pocztę Polską wynika, że największym problemem dla
firm przed wejściem na zagraniczny rynek e-commerce jest koszt dostawy.
Dlaczego międzynarodowa przesyłka kurierska jest tak droga? Czy jest
sposób, aby wysłać paczkę za granicę szybko i w rozsądnej kwocie? W
końcu, jak można obniżyć koszt przesyłki międzynarodowej? Na wszystkie
te pytania, postaramy się udzielić odpowiedzi w naszym artykule.
Przesyłki międzynarodowe – dlaczego tak drogo?
Zbyt mała ilość przesyłek na kierunki zagraniczne (względem
przesyłek krajowych), niejednolite standardy dotyczące etykiet
transportowych czy różne regulaminy dotyczące wag i gabarytów przesyłek.
Problem z nieprzyjętymi paczkami przez klientów końcowych (generowanie
dodatkowych kosztów dla firm kurierskich) czy śledzenie online naszych
towarów, który również pozostawia wiele do życzenia. To główne bolączki
firm kurierskich, które wpływają na cenę końcową usługi. Mimo, że
przesyłki transgraniczne to głównie lekkie paczki (85% wszystkich
zagranicznych przesyłek e-commerce to paczki do 4 kg), to nadal cena
jest tu głównym hamulcem rozwojowym firmy.
W jaki sposób zorganizować logistykę na rynki zagraniczne?
Jest to jeden z głównych elementów na którym trzeba się skupić
podczas wdrażania swojej firmy na zagraniczny rynek e-commerce. Jest
tutaj kilka rozwiązań. Pierwszym jest podpisanie umowy z firmą
kurierską, która wysyła przesyłki na rynki zagraniczne. Taka logistyka
jest na pewno wygodna ale… nie tania ani szybka. Ceny takich przesyłek
są często wysokie, a firmy kurierskie nie są skorzy do ich negocjowania
przy niskich wolumenach wysyłkowych.
Następnym rozwiązaniem jest podpisanie umowy kurierskiej w kraju, w
którym będziemy prowadzić sprzedaż, lecz niestety na to najczęściej
mogą się decydować firmy przygraniczne. Otrzymanie dobrych cen dla firmy
zza granicy nie jest proste jak i również „dogranie” samej umowy. Firmy
kurierskie często wymagają danej ilości przesyłek miesięcznie. Dla
firmy stawiającej pierwsze kroki na zagranicznym e-commerce – trudne do
zrealizowania.
Logistykę można powierzyć firmie, działającej na tym konkretnym
rynku, który nas interesuje. Często takie firmy zbierają paczki z Polski
lub można dostarczyć je do ich polskiego magazynu. W ExportPaczka to Ty
decydujesz, którą formę wybrać. Czy wraz z odbiorem przesyłki z Twojego
adresu w Polsce lub w niższej cenie – jeśli sam chcesz paczkę
dostarczyć do naszego magazynu.
Jak obniżyć koszt przesyłki międzynarodowej? Czyli im więcej tym… taniej.
W jaki sposób można zwiększyć oszczędności na logistyce jeśli do
wysyłki jest więcej niż jedna paczka? Zamów usługę z „Transportem
własnym do ExportPaczka”. Jeśli paczki nie są bardzo duże czy ciężkie,
możesz do jednego większego kartonu wrzucić kilka mniejszych przesyłek i
wysłać na adres magazynu ExportPaczki (średni koszt kuriera krajowego
wynosi ok. 10-12 zł netto) lub dostarczyć osobiście. Towary, które dojdą
do nas do godziny 11: 00 są dostarczane już nawet następnego dnia
roboczego.
Logistyka międzynarodowa jeszcze długo będzie spędzać sen z powiek
polskim eKomersiakom ze względu na jej złożoność. Ważnym jest, aby być
świadomym swoich możliwości na zagranicznym rynku e-commerce oraz
potrafić dokonać optymalnego wyboru dla swojej firmy.