Masz pytania? Napisz:
Aktualności
Tutaj informujemy Państwa o najnowszych zmianach i nowościach w naszych usługach oraz
najświeższych informacjach z branży.
10
11
2019
Jak obniżyć koszt przesyłki międzynarodowej?
Jak obniżyć koszt przesyłki międzynarodowej?

Według raportu „CROSS BORDER eCOMMERCE – szansa czy zagrożenie?” przygotowanym przez Pocztę Polską wynika, że największym problemem dla firm przed wejściem na zagraniczny rynek e-commerce jest koszt dostawy. Dlaczego międzynarodowa przesyłka kurierska jest tak droga? Czy jest sposób, aby wysłać paczkę za granicę szybko i w rozsądnej kwocie? W końcu, jak można obniżyć koszt przesyłki międzynarodowej? Na wszystkie te pytania, postaramy się udzielić odpowiedzi w naszym artykule.

Jak obniżyć koszty przesyłki międzynarodowej?



Przesyłki międzynarodowe – dlaczego tak drogo?
Zbyt mała ilość przesyłek na kierunki zagraniczne (względem przesyłek krajowych), niejednolite standardy dotyczące etykiet transportowych czy różne regulaminy dotyczące wag i gabarytów przesyłek. Problem z nieprzyjętymi paczkami przez klientów końcowych (generowanie dodatkowych kosztów dla firm kurierskich) czy śledzenie online naszych towarów, który również pozostawia wiele do życzenia. To główne bolączki firm kurierskich, które wpływają na cenę końcową usługi. Mimo, że przesyłki transgraniczne to głównie lekkie paczki (85% wszystkich zagranicznych przesyłek e-commerce to paczki do 4 kg), to nadal cena jest tu głównym hamulcem rozwojowym firmy.

W jaki sposób zorganizować logistykę na rynki zagraniczne?
Jest to jeden z głównych elementów na którym trzeba się skupić podczas wdrażania swojej firmy na zagraniczny rynek e-commerce. Jest tutaj kilka rozwiązań. Pierwszym jest podpisanie umowy z firmą kurierską, która wysyła przesyłki na rynki zagraniczne. Taka logistyka jest na pewno wygodna ale… nie tania ani szybka. Ceny takich przesyłek są często wysokie, a firmy kurierskie nie są skorzy do ich negocjowania przy niskich wolumenach wysyłkowych. Następnym rozwiązaniem jest podpisanie umowy kurierskiej w kraju, w którym będziemy prowadzić sprzedaż, lecz niestety na to najczęściej mogą się decydować firmy przygraniczne. Otrzymanie dobrych cen dla firmy zza granicy nie jest proste jak i również „dogranie” samej umowy. Firmy kurierskie często wymagają danej ilości przesyłek miesięcznie. Dla firmy stawiającej pierwsze kroki na zagranicznym e-commerce – trudne do zrealizowania. Logistykę można powierzyć firmie, działającej na tym konkretnym rynku, który nas interesuje. Często takie firmy zbierają paczki z Polski lub można dostarczyć je do ich polskiego magazynu. W ExportPaczka to Ty decydujesz, którą formę wybrać. Czy wraz z odbiorem przesyłki z Twojego adresu w Polsce lub w niższej cenie – jeśli sam chcesz paczkę dostarczyć do naszego magazynu.

Jak obniżyć koszt przesyłki międzynarodowej? Czyli im więcej tym… taniej.
W jaki sposób można zwiększyć oszczędności na logistyce jeśli do wysyłki jest więcej niż jedna paczka? Zamów usługę z „Transportem własnym do ExportPaczka”. Jeśli paczki nie są bardzo duże czy ciężkie, możesz do jednego większego kartonu wrzucić kilka mniejszych przesyłek i wysłać na adres magazynu ExportPaczki (średni koszt kuriera krajowego wynosi ok. 10-12 zł netto) lub dostarczyć osobiście. Towary, które dojdą do nas do godziny 11: 00 są dostarczane już nawet następnego dnia roboczego.

Logistyka międzynarodowa jeszcze długo będzie spędzać sen z powiek polskim eKomersiakom ze względu na jej złożoność. Ważnym jest, aby być świadomym swoich możliwości na zagranicznym rynku e-commerce oraz potrafić dokonać optymalnego wyboru dla swojej firmy.