Ta strona wykorzystuje pliki cookies (niewielkie pliki tekstowe przechowywane przez przeglądarkę internetową na urządzeniu użytkownika) m.in. do analizy statystycznej ruchu, dopasowania wyglądu i treści strony do indywidualnych potrzeb użytkownika). Pozostawiając w ustawieniach przeglądarki włączoną obsługę plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies zmień ustawienia swojej przeglądarki.X
Nieustannie czynimy wszystko co w naszej mocy, by zapewnić najwyższy poziom jakości obsługi i oferowanych usług
Nieustannie czynimy wszystko co w naszej mocy, by zapewnić najwyższy poziom jakości obsługi i oferowanych usług. Reklamacje można składać z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania usług, a w szczególności: niewykonania lub opóźnienia w terminie realizacji usługi, uszkodzenia, zagubienia lub opóźnienia w doręczeniu przesyłki.
JAK WNIEŚĆ REKLAMACJĘ
Aby wnieść reklamację, mogą Państwo skorzystać z poczty elektronicznej lub tradycyjnej. Poniżej podajemy dane, pod które należy kierować reklamacje:
South Logistic Karwat Staręga sp. k., ul. Boczna 8, 44-240 Żory [email protected]
W celu umożliwienia nam sprawnego rozpoznania zgłoszenia reklamacyjnego, powinno ono zawierać:
- imię i nazwisko,
- adres,
- nr telefonu i adres e-mail,
- datę zawarcia umowy,
- datę stwierdzenia przyczyny reklamacji,
- opis problemu,
- żądanie reklamacji,
- podpis,
przy czym udostępniamy możliwość złożenia reklamacji przy użyciu formularza, którego wzór stanowi załącznik do Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
Prosimy, aby pamiętać o szczególnych wymogach, dotyczących reklamacji w zakresie świadczenia usług przewozu. W takim przypadku, w celu umożliwienia nam sprawnego rozpoznania zgłoszenia reklamacyjnego, powinno ono zawierać:
W przypadku listów:
1. imię i nazwisko Nadawcy albo Adresata albo nazwę oraz adres do korespondencji albo adres siedziby Nadawcy albo Adresata,
2. przedmiot reklamacji,
3. datę i miejsce nadania przesyłki pocztowej albo przekazu pocztowego,
4. numer Listu przewozowego potwierdzającego nadanie lub numer przesyłki pocztowej – w przypadku przesyłki rejestrowanej albo przekazu pocztowego,
5. uzasadnienie reklamacji,
6. kwotę odszkodowania – w przypadku, gdy Usługobiorca składający reklamację żąda odszkodowania,
7. podpis Usługobiorcy składającego reklamację – w przypadku reklamacji wnoszonej w formie pisemnej,
8. datę sporządzenia reklamacji,
9. wykaz załączonych dokumentów,
10. oryginał Listu przewozowego – w przypadku reklamacji wnoszonej przez Nadawcę Przesyłki,
11. oświadczenie Nadawcy o zrzeczeniu się prawa do dochodzenia roszczeń – w przypadku reklamacji wnoszonej przez adresata Przesyłki,
12. kopię protokołu sporządzonego przez operatora pocztowego bezpośrednio przy przyjęciu uszkodzonej przesyłki rejestrowanej lub stwierdzonych ubytkach jej zawartości – w przypadku przyjęcia tej przesyłki przez Adresata – albo oświadczenie o stwierdzonych ubytkach lub uszkodzeniach przesyłki rejestrowanej złożone przez przyjmującego tę przesyłkę bezpośrednio przy przyjęciu przesyłki,
13. opakowanie uszkodzonej Przesyłki,
14. oświadczenie o stwierdzeniu niewidocznych ubytków lub uszkodzeń przesyłki pocztowej, z zachowaniem terminu, o którym stanowi art. 87 ust. 6 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe, wraz ze wskazaniem okoliczności bądź dowodów potwierdzających zaistnienie okoliczności warunkujących dochodzenie odszkodowania, o których mowa w art. 87 ust. 6 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe,
15. przytoczenie okoliczności potwierdzających nadanie lub doręczenie przesyłki pocztowej albo przekazu pocztowego oraz wskazanie dowodów potwierdzających ten fakt,
16. dokumenty potwierdzające nienależyte wykonanie usługi doręczenia przesyłek pocztowych, o których mowa w art. 89 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe.
W przypadku paczek lub palet:
1. datę sporządzenia reklamacji,
2. imię i nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (siedzibę) Usługodawcy,
3. imię i nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (siedzibę) osoby składającej reklamację,
4. tytuł oraz uzasadnienie reklamacji,
5. kwotę roszczenia (oddzielnie dla każdego Listu przewozowego),
6. wykaz załączonych dokumentów,
7. podpis osoby uprawnionej do wniesienia reklamacji,
8. oryginał Listu przewozowego,
9. potwierdzone kopie innych dokumentów związanych z rodzajem i wysokością roszczenia.
PROCEDURA ROZPATRYWANIA REKLAMACJI
Otrzymane reklamacje rozpatrujemy zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności ustawy Kodeks cywilny, ustawy Prawo pocztowe oraz ustawy Prawo przewozowe. Informacje o stosowanej przez nas procedurze rozpatrywania reklamacji znajdą Państwo w regulaminie naszej strony internetowej, w części „Reklamacje” oraz poniżej.
Czas rozpoznania: wynosi 14 dni od daty zgłoszenia, chyba że przepisy szczególne umożliwiają lub nakazują stosowanie innego terminu reklamacji. Termin 30 dni na rozpoznanie reklamacji dotyczy świadczeń podlegających przepisom ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe.
Podstawa reklamacji: reklamacje można składać z tytułu rękojmi za usługi, a także z tytułu wystąpienia przesłanek określonych w przepisach ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe lub ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe.
Postanowienia szczegółowe. Roszczenie z tytułu nienależytego wykonania usługi podlegającej przepisom ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe:
- wygasa wskutek przyjęcia Przesyłki bez zastrzeżeń, chyba że ubytki lub uszkodzenia Przesyłki niedające się z zewnątrz zauważyć uprawniony stwierdził po przyjęciu Przesyłki i nie później niż po upływie 7 dni od przyjęcia Przesyłki zgłosił Usługodawcy roszczenie z tego tytułu oraz udowodnił, że ubytki lub uszkodzenia Przesyłki powstały w czasie między przyjęciem Przesyłki przez Usługodawcę w celu wykonania Usługi a jej doręczeniem Adresatowi – w zakresie roszczeń z tytułu uszkodzeń i ubytków Przesyłki,
- można zgłosić po upływie 14 dni i nie później niż w terminie 12 miesięcy, liczonych od dnia nadania Przesyłki – w zakresie pozostałych roszczeń,
- przysługuje Adresatowi w przypadku, gdy Nadawca zrzeknie się na jego rzecz prawa dochodzenia roszczeń albo gdy Przesyłka zostanie doręczona Adresatowi.
Roszczenie z tytułu nienależytego wykonania Usługi podlegającej przepisom ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe:
- wygasa wskutek przyjęcia Przesyłki bez zastrzeżeń, chyba że: szkodę stwierdzono protokolarnie przed przyjęciem Przesyłki przez uprawnionego, zaniechano takiego stwierdzenia z winy Usługodawcy, ubytek lub uszkodzenie wynikło z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa przewoźnika lub szkodę niedającą się z zewnątrz zauważyć uprawniony stwierdził po przyjęciu Przesyłki i w terminie 7 dni zażądał ustalenia jej stanu oraz udowodnił, że szkoda powstała w czasie między przyjęciem Przesyłki do przewozu a jej wydaniem,
- w zakresie żądania zwrotu należności lub jej części przysługuje temu Usługobiorcy, który dokonał zapłaty,
- w zakresie innych roszczeń przysługuje temu Usługobiorcy, któremu przysługuje prawo rozporządzania Przesyłką.
Informacja o rozpatrzeniu reklamacji: W treści składanej reklamacji zaleca się podanie danych kontaktowych, które posłużą udzieleniu odpowiedzi na reklamację oraz prowadzeniu korespondencji z nią związanej. W przypadku braku podania tych danych, udzielimy odpowiedzi na reklamację w sposób analogiczny do jej wniesienia.
POZASĄDOWE ROZSTRZYGANIE SPORÓW
Jeżeli nie będą Państwo zadowoleni ze sposobu rozpatrzenia reklamacji, mogą Państwo skorzystać z przysługujących sposobów pozasądowego rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Jako konsumenci, mogą Państwo skorzystać z następujących możliwości:
- Złożenie wniosku o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej. Adres właściwego sądu można ustalić za pomocą strony internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, prowadzonej pod adresem URL https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596.
- Złożenie wniosku o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem, a Usługodawcą do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej. Adres właściwej Inspekcji można ustalić za pomocą strony internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, prowadzonej pod adresem URL https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595.
- Skorzystanie z pomocy powiatowego lub miejskiego rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów.
- Złożenie skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem URL http://ec.europa.eu/consumers/odr/, zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE.
Szczegółowe informacje o procedurze pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur znajdują się w siedzibach oraz na stronach internetowych wyżej wymienionych podmiotów.
Wykaz podmiotów i instytucji, które realizują zadania związane z pozasądowym rozwiązywaniem sporów konsumenckich oraz szczegółowe informacje w tym przedmiocie, znajdują się na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, dostępnej pod adresem URL https://www.uokik.gov.pl.