Szanowni Państwo, w związku z wprowadzeniem stanu zagrożenia epidemiologicznego w Polsce, pragniemy poinformować, że wszystkie przesyłki są wysyłane zgodnie z planem. Zamknięcie granic Polski nie dotyczy transportu towarów. Będziemy Państwa informować na bieżąco o jakichkolwiek opóźnieniach logistycznych.
Skontaktuj się z nami
Masz pytania? Zadzwoń
+48 (32) 44 84 122
Aktualności
Tutaj informujemy Państwa o najnowszych zmianach i nowościach w naszych usługach oraz
najświeższych informacjach z branży.
10
11
2019
Jak prawidłowo zabezpieczyć przesyłkę kurierską? 5 podstawowych zasad.
Jak prawidłowo zabezpieczyć przesyłkę kurierską? 5 podstawowych zasad.

Chyba nikt nie lubi sytuacji, kiedy trzeba reklamować przesyłkę u swojego kuriera. Wiąże się to ze stresem a często sama procedura składania takiej reklamacji jest skomplikowana. Należy dopełnić szeregu formalności, pism, przedstawienia faktur. Składanych reklamacji kurierskich jest stosunkowo nie dużo, lecz najczęstszym powodem jest zniszczenie przesyłki lub brak części towaru w paczce. Wiele z tych reklamacji nie miałoby miejsca, gdyby klient zadbał o lepsze zapakowanie towaru wewnątrz paczki. Jakie są więc główne zasady prawidłowego zabezpieczenia przesyłki kurierskiej? Poznajmy pięć podstawowych zasad.

Wybierz odpowiednie opakowanie zewnętrzne dla Twoich produktów Towar można zapakować w kopertę, foliopak, tubę lub w karton. Na tym ostatnim, najpopularniejszym opakowaniu dzisiaj się skupimy. Najważniejszymi cechami wybieranego kartonu jest jego materiał oraz rozmiar. a) Materiał – używaj kartonu z tektury falistej. Im większa waga towarów w środku tym bardziej zwracaj uwagę na większą gramaturę kartonu. Użyj pięciowarstwowego kartonu. b) Rozmiar – bardzo uważnie dobierz rozmiar kartonu do wysyłanych towarów. Przepełniony karton może się rozerwać, zbyt duży karton może się zniszczyć w transporcie wraz z towarem wewnątrz.

Użyj wypełniaczy – towar nie powinien się przemieszczać Jedna z podstawowych zasad w pakowaniu towarów. Bardzo ważnym jest, aby w środku kartonu nie zostawiać pustej przestrzeni. Jest to jedna z głównych przyczyn uszkodzenia towaru wewnątrz paczki. Do wypełnienia pustej przestrzeni w kartonie, możemy użyć specjalnych poduszek powietrznych lub (jeśli takowych nie posiadamy) można użyć jakiegokolwiek wypełniacza. Dobrze sprawdzają się np. pogięte gazety. Pamiętajmy aby starać się towar umieszczać centralnie z zachowaniem dystansu ok. 5 cm od każdej strony kartonu.

Osobno zabezpiecz pojedyncze produkty w kartonie Jeśli w środku kartonu jest wiele różnych produktów, zabezpiecz każdy z osobna folią bąbelkową. Oczywiście, jeśli są to towary, które mogą ulec uszkodzeniu np. obijając się o siebie.

Oklej karton taśmą pakową w kształcie litery „T” Jednym z ostatnich elementów prawidłowego zabezpieczenia przesyłki kurierskiej jest jej prawidłowe oklejenie taśmą pakową. Nie używaj taśmy celofanowej lub sznurka w celu zabezpieczenia kartonu od zewnątrz. Najlepiej sprawdzi się taśma z polipropylenu lub papierowa taśma wzmacniana włóknem. Zabezpiecz karton oklejając go taśmą pakową w literę „T”. Naklej taśmę na około wzdłuż środkowego łączenia oraz przez środek kartonu na około.

Prawidłowo przyklej list przewozowy Wydawać by się mogło kwestią najmniej istotną a jednak zdarza się, że przez odklejoną etykietę nie można zlokalizować przesyłki, która zawieruszyła się u kuriera. Warto pamiętać, aby etykieta transportowa przyklejona została na górze kartonu oraz, żeby znajdowała się w przezroczystej, plastikowej, samoprzylepnej kieszonce. Jeśli korzystamy np. z drukarek termicznych należy pamiętać, żeby dobrze dokleić etykietę na kartonie oraz nie naklejać jej na brudny karton, ponieważ może po pewnym czasie od niego odejść.



O prawidłowym zabezpieczaniu przesyłki kurierskiej można przeczytać długi artykuł lub ograniczyć się do kilku zdań – w zależności jaki towar wysyłamy. Jeśli sprzedajemy odzież, wystarczy, że włożymy ją do foliopaka i nakleimy etykietę transportową. Wszystko zależy więc od branży w jakiej działamy, warto jednak znać podstawowe zasady prawidłowego zabezpieczania przesyłki aby w przyszłości ograniczyć do minimum pojawienie się reklamacji kurierskiej.